تنفس ۲ ساله برای پرداخت بدهی فعالان اقتصادی فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالین اقتصادی لرستان گفت: لازم است که یک تنفس دوساله برای پرداخت بدهی فعالین اقتصادی ایجاد شود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی لازم است تصمیمی گرفته شود که مشکلات بیمه ای، بانکی، مالیاتی و …واحدها و فعالین اقتصادی برطرف شود و شورای هماهنگی اقتصادی کشور که متشکل از سران سه قوه است نسبت به فراهم کردن تنفس دوساله برای فعالین اقتصادی، اقدام کند.

سلاح ورزی ادامه داد: هدف از این طرح این نیست که بدهی ها پرداخت نشود بلکه هدف این است که سران سه قوه نوعی تصمیم فراقانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی اتخاذ کنند تا ظرف این مدت ۲ تا ۳ ساله امکان تجدید حیات برایشان فراهم شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: این شرایط مشابه عفو عمومی خواهد بود و فرصتی برای بهبود شرایط اقتصادی واحدهای تولیدی است.

سلاح ورزی افزود: درست است که در حال حاضر تامین اجتماعی واحدی را تعطیل نمی کند اما در صورتی که هزینه بیمه را ندهد باید ماهانه ۲ درصد جریمه بپردازد؛ در مورد قانون مالیات های مستقیم هم همین مشکلات وجود دارد و اگر کسی بدهی داشته باشد حق ثبت شرکت، ثبت صورتحساب، خروج از کشور و …ندارد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …