توجه به گردشگری، به توسعه تجارت با چین کمک می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد گفت: ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری در کشور چین شناخته شده نیست و باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها شناخته شود.

شهرام زارع در نشست بررسی فرصت‌های همکاری استان چهارمحال و بختیاری و چین که با حضور شو وی، سرکنسول چین در بندرعباس برگزار شد، افزود: تقویت ارتباط با کشورهای خارجی در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد و در چند ماه اخیر با دعوت از اتاق‌های مشترک ایران با تاجیکستان و پاکستان نسبت به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف اقدام کردیم و در همین راستا جلسات b2b با واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

رئیس اتاق شهرکرد افزود: ظرفیت‌های این استان در کشور چین شناخته شده نیست، باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها شناخته شود، درصدد هستیم تا شورای بین‌المللی را در استان تشکیل دهیم.

وی در خصوص ظرفیت‌های متعدد گردشگری در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بکر است، اما تعداد گردشگران خارجی وارد شده به این استان اندک بوده و باید تلاش کنیم تا توریست‌ها به این استان سفر کنند.

زارع با اشاره به روابط دوستانه کشور ایران و چین، تصریح کرد: صادرات استان چهارمحال و بختیاری به چین اندک است و محصولاتی مانند بادام و ماهی قزل‌آلا نیز به‌صورت با واسطه انجام می‌شود.

از صنعت توریسم حمایت می‌کنیم

در ادامه شو وی- سرکنسول چین در بندرعباس، اظهار کرد: با توجهات رؤسای جمهور دو کشور، رابطه چین و ایران در بالاترین سطح خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرکنسولگری کشور چین در بندرعباس هشت استان را زیرمجموعه خود دارد که چهارمحال و بختیاری نیز یکی از آن استان‌ها است، افزود: این اولین سفر من به این استان است و در این جلسه اراده همکاری فعالان اقتصادی استان با طرف چینی را احساس کردم.

سرکنسولگری کشور چین در بندرعباس ادامه داد: همکاری مستمر با هشت استان کشور ایران در دستور کار است و برای این مهم برنامه‌ریزی شده است.

شو وی عنوان کرد: موقعیت توریستی استان چهارمحال و بختیاری را می‌شناسم اما گردشگرانی که برای بازدید به ایران می‌آیند به مناطق خاصی سفر می‌کنند، ازاین‌رو باید آژانس‌های مسافرتی راه‌اندازی شود تا فرصت‌های گردشگری این استان را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه از صنعت توریسم حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مواضع روشن است و ازآنجاکه کالاهای با قابلیت صادراتی زیادی در این استان وجود دارد از مراوده با استان استقبال می‌کنیم.

سرکنسولگری چین در بندرعباس با بیان اینکه سرکنسول سمت سیاسی دارد و فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهد، اضافه کرد: اما از طرفی شرکت‌های اقتصادی و تجار را معرفی کنیم.

شو وی بیان کرد: در ماه سپتامبر نمایشگاه بزرگ واردات در چین برگزار می‌شود و این زمینه مناسبی برای تجاری است که می‌خواهند محصول خود را ارائه کنند، هیات ایرانی نیز در این نمایشگاه حاضر هستند.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از سرمایه مهم است و اگر سرمایه‌گذار در کشوری حاضر می‌شود باید امنیت داشته باشد، تأکید کرد: روش‌های مختلفی برای پرداخت پول مراودات کشور ایران و چین وجود دارد تا مشکل بلوکه شدن پول به دلیل تحریم‌ها رفع شود.

سرکنسولگری کشور چین در بندرعباس تصریح کرد: این اولین سفر به چهارمحال و بختیاری است و آخرین آن‌هم نخواهد بود، اکنون‌که با پتانسیل‌های این استان آشنا شدیم تلاش می‌کنیم که آن‌ها را تقویت کنیم.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …