جزئیات تازه از بهره برداری ۴ دستگاه جدید ایکس ری در گمرکات/ استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تجهیز گمرکات به دستگاه های آشکارساز

گمرک ایران در تجهیز گمرکات اجرایی کشور به آشکار سازها (R_Ray) از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در سرمایه گذاری استفاده می کند.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۰۸

زمان انتشار:
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ – ۱۸:۲۶ بعد از ظهر

۹ بازدید

دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه دستگاه های ایکس ری اولیه که در گمرکات کشور مستقر می شد به طور کامل از خارج کشور وارد شدند و از ظرفیت شرکت های تولیدکننده خارج استفاده شده است، اظهار داشت: در رونمایی از دستگاه های جدید ایکس ری در گمرکات دوغارون، ماهیرود و نوردوز از ظرفیت ۲ مجموعه فاخر دانش بنیان و تحقیقاتی داخلی استفاده شده است که سال ها در این حوزه سرمایه گذاری کرده و ظرفیت خیلی خوبی در کشور ایجاد کرده اند و توسعه های آتی و استقرار ایکس ری ها جدید در گمرکات کشور نیز با کمک شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد.

دکتر رضوانی فر ادامه داد: این ایکس ری ها بر حسب ضرورتی که وجود داشته است در نقاط صفر مرزی و به گونه ای هم در دورافتاده ترین مرزهای کشورمان در هم‌مرزی با افغانستان و مرز با ارمنستان رونمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه سرمایه گذاری هر بسته ایکس ری که در گمرکات کشور راه اندازی می شود، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، بیان نمود: سرمایه گذاری برای بخش تاسیسات، ابنیه و زیرساخت های عمرانی حدود ۲۰ میلیارد تومان و سرمایه گذاری برای شتاب دهنده و آشکارساز (X_Ray) هم حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیارد تومان است که جمعا برای هر دستگاه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

به گفته وی ارزش سرمایه گذاری ۴ دستگاه جدید که در گمرکات دوغارون ( ۲دستگاه)، نوردوز و ماهیرود راه اندازی شده، جمعا ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …