دوره آموزشی مبانی و تکنیک‌های اندازه‌گیری و ارتقای بهره‌وری برگزار شد

کارگاه آموزشی اصول، مبانی و تکنیک‌های اندازه‌گیری و ارتقای بهره‌وری به همت مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران برگزار شد. در این دوره آموزشی توانمندسازی کسب‌وکارها در راستای ارتقای سطح بهره‌وری، هدف‌گذاری شده بود.

پیش از شروع دوره آموزشی محسن عامری، رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار اتاق ایران با بیان این مطلب که مرکز به کمک ابزارهای قانونی موجود تلاش می‌کند بسترساز شرایط بهبود در محیط کسب‌وکار کشور باشد و مزاحمت‌های قانونی را در این فضا کاهش دهد، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت از کسب‌وکار در چارچوب این مرکز و طبق قانون شکل گرفتند تا بتوانیم با حذف قواعد زائد و شناسایی خلاء‌های قانونی، محیط را برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بهتر کنیم.

او ادامه داد: در عین حال با ارائه خدماتی از جنس آموزش به توانمندسازی کسب‌وکارها کمک می‌کنیم چراکه اعتقاد داریم یکی از مهم‌ترین اجزای بهبود محیط کسب‌وکار، ارتقای بهره‌وری است و هر اقتصاد غیربهره‌وری از جزئی‌ترین موارد آن نشات می‌گیرد و در فرهنگ مردم ریشه دارد.

عامری آموزش را یک نیاز واقعی دانست که باید در هر دوره‌ای اتفاق افتد و از طرفی طبق برآوردهای انجام شده ۳۰ درصد از رشد بهره‌وری به آموزش مربوط می‌شود. بنابراین اهمیت برگزاری این دوره آموزشی بر هیچ کس پوشیده نیست.

در ادامه سید حمزه حسینی، مدیر آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی سازمان ملی بهره‌وری موتور محرک و پیشرفت کشور را منوط به رشد بهره‌وری دانست و تاکید کرد: علی‌رغم اینکه در برنامه‌های توسعه‌ همواره به بهره‌وری توجه شده بود؛ اما نتوانستیم طبق هدف‌گذاری‌ها حرکت کرده و سطح بهره‌وری را به میزان تعیین شده ارتقا دهیم.

او در ادامه از اهمیت برنامه‌ریزی برای ایجاد فرهنگ بهره‌وری در کشور و نقش پررنگ آموزش در این حوزه سخن گفت و افزود: سازمان ملی بهره‌وری، دوره‌های مقدماتی مربوط به بهره‌وری را در سراسر کشور برگزار می‌کند و نشست‌های تخصصی هم در رابطه با چگونگی توسعه بهره‌وری برنامه‌ریزی شده است که به همه حوزه‌ها مربوط می‌شود. در این بین هم به واحدهای دولتی و هم بخش خصوصی توجه شده است، هرچند معتقدیم اگر قرار باشد تحولی رخ دهد باید از بخش خصوصی آغاز شود.

بدین‌ترتیب دوره آموزشی یک روزه اصول، مبانی و تکنیک‌های اندازه‌گیری و ارتقای بهره‌وری، کار خود را آغاز کرد و اسماعیل حبیبی، مدیر شبکه ملی بهره‌وری به عنوان مدرس این دوره، مباحث آموزشی را مطرح کرد.

در این دوره آموزشی ضمن برآورد وضعیت آینده بهره‌وری در ایران، عملکرد برنامه‌های توسعه در تحقق بهره‌وری، مولفه‌های مربوط به این حوزه، سطوح مختلف آن وموضوعاتی از این دست مورد توجه قرار گرفت.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …