راه اندازی سامانه سنجش ارزیابی عملکرد گمرکات اجرایی و ستادی

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران خبر داد

مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران در نشست هم اندیشی مسوولان بازرسی و ارزیابی عملکرد گمرکات سراسر کشور از راه اندازی سامانه سنجش ارزیابی عملکرد گمرکات اجرایی و ستادی خبر داد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۰۵

زمان انتشار:
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ – ۲۱:۳۸ بعد از ظهر

۴ بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، در نشست هم اندیشی مسوولان بازرسی و ارزیابی عملکرد گمرکات سراسر کشور پروژه  “ارزیابی عملکرد هوشمند گمرک” به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

وحید خدرویسی مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ضمن اشاره به تنگناها و ملاحظات موجود در حوزه کاری همکاران حوزه بازرسی، خواستار تلاش مجاهدانه و توام با ثبات قدم و اعتقاد در این مجموعه شد.
خدرویسی در این نشست که با حضور تنی چند از مقامات سازمان بازرسی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و برخی از اساتید دانشگاه برگزار شد، افزود: پیگیری تخلف از کشف آن مهمتر است.
وی به تشریح ابعاد مختلف جرایم و نحوه مبارزه و مدیریت آنها پرداخت و اظهار داشت: مبارزه حقیقی با تخلف و فساد قطعا آثار مثبت خود را در اقتصاد کشور و تجارت خارجی نشان خواهد داد.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون تخلفات اداری و معاون بازرسی و ارزیابی عملکرد آن وزارتخانه نیز در این مراسم ، ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی گلوگاه های فساد، اذعان کرد منشا بسیاری از تخلفات بر عهده همکاران گمرکی نبوده و کارکنان گمرک در این خصوص مظلوم واقع شده اند.
وی هوشمند سازی در حوزه ارزیابی عملکرد را ضرورت امروز برشمرد که  می تواند هم شامل تجهیز  گمرکات به ابزار و امکانات مدرن از جمله دستگاه های ایکس ری باشد و هم تربیت نیروی انسانی متخصصی که چشم و گوش مدیریت سازمان باشند.

در این نشست معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز رسالت کاری سازمان بازرسی را نظارت بر اجرای صحیح قوانین و تطبیق عملکرد با قانون  دانست و به تشریح اقدامات سازمان متبوع خود پرداخت.
وی مبارزه موثر با فساد را نیازمند همکاری و هم افزایی دوایر بازرسی سازمان ها با سازمان بازرسی کل کشور برشمرد و افزود: ما در سازمان بازرسی کل کشور از این همکاری ها استقبال می کنیم.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …