رفع چالش‌های اقتصادی نیازمند همدلی و همکاری همگانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه تبریز همواره از قطب‌ها صنعتی کشور بوده است، گفت: اتاق تبریز در تمامی دوره‌ها نهایت تلاش خود را جهت ارتقای اقتصاد استان انجام داده و مجموعه منتخبان این اتاق و بخش خصوصی آذربایجان شرقی نیز همواره در اشتغال و صادرات غیرنفتی نقش بسزایی ایفا کرده است.

صمد حسن‌زاده در نشست استاندار آذربایجان شرقی با هیات نمایندگان اتاق تبریز، افزود: سند توسعه اقتصادی و عملیاتی استان آذربایجان شرقی با مشارکت اتاق تبریز تدوین می‌شود و به سند کاری دولت و بخش خصوصی در این استان تبدیل خواهد شد.

او همدلی و همکاری مسئولان استانی و بخش خصوصی برای رفع چالش‌ها را خواستار شد و تأکید کرد: در دوره‌های مختلف، مشکلات و سختی‌ها را با همراهی رفع کرده‌ایم و در دوره حاضر نیز رفع مشکلات اقتصادی در سطح استان و کشور با همکاری یکدیگر امکان‌پذیر است.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی، گفت: در روزهای آتی سند توسعه اقتصادی عملیاتی استان آذربایجان شرقی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آماده می‌شود و این سند باید با حضور معاون اقتصادی و اتاق تبریز چکش‌کاری شده و به سند کاری دولت و بخش خصوصی در استان تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای توسعه متوازن نیازمند حل مشکلات زیربنایی هستیم و باید به یک ادبیات مشترک در حوزه توسعه اقتصادی عملیاتی دست یابیم و برای رسیدن به این امر، باید جلوی خام‌فروشی را گرفته و زنجیره ارزش و زنجیره تولید را تکمیل کنیم.

رحمتی ادامه داد: قصد داریم شعار این دولت را مبنی بر اجرای نظرات، حمایت و هدایت، به‌عنوان سه ضلع اساسی حکمرانی در استان عملیاتی کنیم.

بزرگ‌ترین ثروت آذربایجان، کارآفرینان هستند

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این نشست، گفت: بزرگ‌ترین ثروت آذربایجان، کارآفرینان هستند و در حوزه‌های مختلف اشتغال و آبادانی شهر و استان و کارهای خیری چون مدرسه‌سازی و بیمارستان‌سازی پیشرو بوده‌اند.

ژائله تأکید کرد: باید دولت و بخش خصوصی در استان با تعامل بیشتر، موفقیت اقتصادی استان را رقم زنند تا در مسیر پیشرفت گام برداریم.

در ادامه نشست، فعالان اقتصادی و مسئولان استانی تشریح نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. جمشید برزگر، نایب‌رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، از استاندار خواست: بخش خصوصی و اتاق تبریز را به‌عنوان بازوی مشورتی در کنار خود ببیند.

مسعود بنابیان، نایب‌رئیس اتاق تبریز یکی از مشکلات عمده استان را کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت و معدن است و توجه ویژه به این موضوع را خواستار شد.

مهدی امینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از قوانین خلق‌الساعه، از اینکه مدیران استانی اختیار چندانی ندارند، انتقاد کرد.

احمد فتاح‌زاده، عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی، قطب قیر ایران است، خواستار حل مشکل صادرات و ترانزیت این کالا به کشور ترکیه شد.

سید یوسف حسینی؛ عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز، اتخاذ تدابیری برای افزایش میزان صادرات استان را خواستار شد.

محمد کلامی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ضمن تقدیر از تلاش‌های بخش خصوصی استان، گفت: ۹۶ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و به‌واقع این استان الگویی از سخنان رهبری در رابطه با مردمی‌سازی اقتصاد است.

وی خاطرنشان شد: هر زمان که تحریم‌ها گسترش یافته، آذربایجان شرقی به مدد حضور پررنگ و تدبیر بخش خصوصی آسیب‌پذیری کمتری داشته است.

در این نشست، جعفر صالحی؛ مسئول بسیج اتاق تبریز نیز بر لزوم افزایش تعامل و هم‌اندیشی بین بخش خصوصی و بخش دولتی استان تأکید کرد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …