ظرفیت‌های گردشگری خراسان‌جنوبی روی ریل ایده‌های کسب وکار

به گزارش خبرنگار مهر، اولین استارتاپ ویکند گردشگری خراسان‌جنوبی با عنوان استارتاپ ویکند گردشگری لوت با حضور جوانان فعال و علاقمندان به طرح ایده‌های نو در حوزه کسب و کار آغاز به کار کرد.

این استارتاپ که ۸۰ علاقمند برای شرکت در آن ثبت‌نام کردند در مدت سه روز متوالی در محل دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری پنج کارگاه، ارائه ایده و دفاع از ایده‌ها از جمله برنامه‌های این استارتاپ است و در نهایت سه تیم به عنوان برگزیده توسط اساتید و هیأت داوران انتخاب می‌شوند که به تیم اول با حمایت اتاق بازرگان سه میلیون تومان، تیم دوم با حمایت بنیاد نخبگان دو میلیون تومان و به تیم سوم با حمایت یکی از شرکت‌های تولیدی استان یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

اباذر براری، مدیر توسعه معاونت امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه برگزاری این استارتاپ در گفتگو با مهر، گفت: استارتاپ به کسب و کارهای نوین گفته می‌شود که دارای دو ویژگی تکنولوژی برجسته و قابلیت رشد سریع هستند.

وی بیان کرد: از آنجایی که ذات جوانان ریسک پذیر و ماجراجو است و از طرف دیگر به دنبال شغل و کسب و کار هستند از استارتاپ‌ها استقبال می‌کنند.

مدیر توسعه معاونت امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه ارتباط بین کارآفرینی و استارتاپ ادامه داد: استارتاپ جز با ایده‌پردازی و بیان ایده‌های نو در حوزه کسب و کار شکل نمی‌گیرد که همین ایده‌ها هسته اولیه کارآفرینی را تشکیل می‌دهند.

براری با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد یکی از سه مزیت کشور ایران گردشگری است، گفت: شاید برخی بیان کنند که در کشورهای همسایه ما نیز ظرفیت‌هایی چون کویر وجود دارد که باید به این نکته توجه کرد برخی از این کشورها از بُعد اقلیمی فقط کویر دارند ولی ایران کویر، کوهستان، جنگل و آثار باستانی را توأمان دارد.

وی اظهار کرد: حتی در استان‌های کویری چون خراسان‌جنوبی، کرمان و یزد نیز اگر چند کیلومتر بالاتر و یا پایین‌تر برویم به آب و هوایی دلنشین و سرسبز و متفاوت با کویر مواجه می‌شویم که این مسئله برای گردشگران بسیار جذاب است.

مدیر توسعه معاونت امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه چرایی عدم رونق گردشگری در خراسان‌جنوبی در مقایسه با استان‌های همجوار چون کرمان و یزد یادآور شد: از جنبه اقتصادی خراسان‌جنوبی تکیه بر محصولاتی چون زعفران و زرشک داشته و از این منظر شاید ضرورت رونق گردشگری را حس نکرده است.

براری بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که ورود هر توریست به کشور و خراسان‌جنوبی با خود رونق رستوران‌ها، هتل‌ها، صنایع دستی و حمل و نقل را به همراه دارد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …