۸ لکه صنعتی استان البرز به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود

استاندار البرز با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران در بحث مسائل تولید و تأمین منابع ریالی و ارزی موردنیاز واحدهای تولیدی، گفت: بر اساس مصوبه دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز، ۸ لکه صنعتی استان به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود و همچنین در یک جلسه اختصاصی درخواست‌ها و مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان را بررسی می‌کنیم تا در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور طرح و پیگیری شوند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز در صدوسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، افزود: هنوز مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان البرز، به‌طور کامل مشخص نشده است، اما در حوزه اقتصادی اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در ارتباط با پروژه‌ها تخصیص داده شده است، ما نیز طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دیگر را برای پیشبرد پروژه‌های مهم دولتی داشته‌ایم.

عبداللهی تصریح کرد: رقم اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های بخش خصوصی استان بر اساس مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز، بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است. رئیس‌جمهور تا پایان دولت سیزدهم یک سفر نیمروزی دیگر نیز به البرز خواهند داشت تا دیگر پروژه‌های مهم ازجمله مراکز درمانی جدید را به افتتاح برسانیم و تکمیل فاز بعدی پروژه آزادراه شهید سلیمانی نیز در دستور کار است.

استاندار البرز در بخش دیگری گفت: باید بر افزایش صادرات از مبدأ استان به همسایگان ایران و کشورهای آفریقایی بیشتر متمرکز شویم و با توجه به برخی ظرفیت‌های خالی موجود در کارخانه‌های آردسازی در استان ضمن واردات گندم، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت این صنایع آرد تولیدی البرز را صادر کنیم.

وی اظهار کرد: برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت علمی، پژوهشی و فناوری که دارند و در کنار آن حمایت از محصولات این مجموعه‌ها، نیازمند همراهی بخش خصوصی هستیم.

عبداللهی با اشاره به اخذ مصوبه تبدیل ۸ لکه صنعتی البرز به شهرک در جریان مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به البرز گفت: در اجرای مباحث زیست‌محیطی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی با توجه به یک‌میلیون جمعیت حاشیه‌نشین در استان نیازمند همراهی صاحبان صنایع و فعالان حوزه تولید هستیم.

برنامه‌ریزی برای اعزام هیات تجاری البرز به نمایشگاه گلفود دبی

در بخش دیگری از این نشست، پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج گفت: در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت به البرز ضمن بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های تکمیل شده در بخش‌های مختلف ازجمله حوزه اقتصادی برای حرکت به سمت تحقق اهداف توسعه‌ای استان البرز دستورات لازم در این خصوص از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد که همگی نشان از نگاه ملت و دولت به اجرای فرامین مقام معظم رهبری و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رضایی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اتاق کرج برای اعزام هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی این استان به نمایشگاه گلفود دبی که بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه مواد غذایی، نوشیدنی و بسته‌بندی منطقه است، گفت: این نمایشگاه از مؤثرترین نمایشگاه‌های جهان در حوزه صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود و فرصت مناسبی است که توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز در زمینه صنایع غذایی، آشامیدنی و کشاورزی در این رویداد ارائه و عرضه شود.

رئیس اتاق کرج با اشاره به اقداماتی که از سوی این مجموعه در قالب فراخوان دعوت از فعالان بخش خصوصی استان برای حضور و مشارکت در نمایشگاه گلفود انجام شده است، عنوان کرد: مقرر شده که هیات تجاری بلند پایه‌ای از البرز در این رویداد تجاری حضور داشته باشند و به همین دلیل از مدیران اقتصادی فعال در صنایع غذایی، نوشیدنی و تولیدات کشاورزی مرتبط به این حوزه و دارای کارت بازرگانی دعوت شده است تا در صورت تمایل به حضور در این هیات تجاری مراتب را به امور بین‌الملل اتاق کرج اعلام کنند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …