عضویت در پیمان اورآسیا فرصتی مناسب برای رونق تولید و تجارت ایران

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میر اشرفی بعدازظهر چهارشنبه با حضور در منطقه آزاد انزلی با مدیرعامل این منطقه دیدار و گفتگو و از زیرساخت‌های بندری، تجاری و صنعتی آنها این منطقه بازدید کرد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به جذب سرمایه گذار در امور بندری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی، افزود: برخی از پست‌های اسکله بندر کاسپین که به زودی بهره برداری می‌شود برای نخستین بار است که در بنادر کشور ایجاد شده است.

میر اشرفی در ادامه به پیوستن ایران به پیمان گمرکی اوراسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت ما در موضوع دریای خزر ارتباط با کشورهای همسایه است لذا پیمان اورآسیا پیمانی صد درصد گمرکی است که به کشورهای عضو امکان می‌دهد بدون پرداخت حقوق عوارض همانند یک کشور واحد کالاهای خود را با هم مبادله کنند.

وی با تأکید بر اینکه عضویت ایران در این پیمان می‌تواند شرایط منحصر به فردی برای تولید و تجارت کشور فراهم کند، تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران همه امکانات خود را برای بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت این پیمان به کار می‌گیرد.

رئیس گمرک ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت بندر کاسپین، بیان کرد: استان گیلان با توجه به وجود دریای خطر دارای مواهب بسیاری است که می‌توانیم از آن در راستای توسعه کشور استفاده کنیم. در شرایط کنونی کشور که سرمایه گذاری بخش خصوصی با محدودیت‌های بخش دولتی مواجه نیست توجه به این مهم در این منطقه می‌تواند سرعت بیشتری به توسعه بندر کاسپین دهد.

وی ادامه داد: با تحقق طرح یک کمربند در راستای احیای جاده ابریشم با توجه به پیگیری طرف چینی و اتصال کریدور شمال – جنوب نقش فرا ملی منطقه آزاد انزلی برجسته شده و این موضوع زمینه‌های توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان را فراهم می‌کند.

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …