آموزش ثبت نام کارت بازرگانی در سامانه تجارت

آموزش ثبت نام کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

 

فرایند ثبت در خواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت ایران

 

باستناد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه مواد ۵و ۶ آن، ثبت درخواست‌های مرتبط با کارت بازرگانی ، نظیر صدور ، تمدید ، ابطال و سایرفرآیندهای مرتبط با کارت بازرگانی میبایست توسط بازرگان در سامانه جامع تجارت صورت پذیرد .

مراحل ثبت درخواست صدور کارت بازرگانی به شرح ذیل می‌باشد:

متقاضیان می‌بایست به سایت سامانه جامع تجارت مراجعه و با انتخاب گزینه ورود، مطابق تصویر ذیل ، وارد کارتابل خود شوند .

 

آموزش ثبت نام کارت بازرگانی

 

متقاضیانی که در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام نکرده‌اند ابتدا می‌بایست با انتخاب گزینه ثبت نام در سامانه ثبت نام کرده سپس نسبت به ثبت درخواست صدور و یا تمدید کارت بازرگانی اقدام نمایند.

ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت با نقش پایه حقیقی صورت می‌پذیرد و در صورت نیاز به اخذ کارت بازرگانی حقوقی، پس از ثبت نام در سامانه و ورود با نقش پایه حقیقی، از صفحه اصلی گزینه معرفی شرکت را انتخاب و نسبت به ثبت اطاعات شخص حقوقی و اخذ دسترسی پایه حقوقی اقدام نمود.

 

نحوه ثبت نام کارت بازرگانی

 

ثبت درخواستهای مرتبط با کارت بازرگانی از دو طریق پایه حقیقی و پایه حقوقی امکانپذیر است . جهت ثبت درخواست‌های مرتبط با کارت بازرگانی حقیقی از نقش پایه حقیقی و کارت بازرگانی حقوقی از نقش پایه حقوقی می‌بایست استفاده شود.
توجه : در صورت داشتن نمایندگی پایه حقیقی یا حقوقی ، امکان ثبت درخواستهای مرتبط با کارت بازرگانی برای نماینده نیز امکان‌پذیر است .

 

آموزش تصویری ثبت نام کارت بازرگانی

 

پس از ورود به حساب کاربری ، گزینه بارگذاری صلاحیت ها را انتخاب کنید.

 

آموزش ثبت نام کارت بازرگانی حقیقی

 

پس از ورود به صفحه مورد نظر، تب کارت بازرگانی را انتخاب و بر روی گزینه درخواست صدور برای متقاضیان صدور کارت بازرگانی ، و یا درخواست تمدید برای متقاضیان تمدید کارت بازرگانی ،کلیک کنید .

 

سامانه ثبت نام کارت بازرگانی

 

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، پاپ آپ تعهد نامه کارت بازرگانی نمایش داده می شود این تعهد نامه جایگزین فرم دال گردیده است. در صورت تایید بندهای مندرج در تعهدنامه باید تیک مربوطه را فعال و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

 

سامانه اعتبار سنجی کارت بازرگانی

 

پس از ورود به صفحه در خواست، باید اطلاعات در خواستی را تکمیل و تصاویر مربوط به هر بخش را در قسمت پیوست آن بارگذاری نمایید.

 

راهنمای تمدید کارت بازرگانی

 

با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به بخش اطلاعات پایه پیش از این توسط خود متقاضی در سامانه چامع ثبت شده است، امکان ویرایش این اطلاعات در فرم خاضر نیست و در صورت نیاز به تغییر باید از بخش مدیریت حساب کاربری در بالای صفحه اقدام نمایید.

کدپستی دفتر مرکزی برای شخص حقوقی همان کد پستی تعریف شده در ثبت شرکت هاست که هنگام معرفی شرکت در سامانه جامع به صورت سیستمی از ثبت شرکت ها دریافت می شود. در صورت نیاز بع تغییر کد پستی می بایست به ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.

از بین سه بخش مدرک تحصیلی، پروانه بهره برداری و سابقه تجاری تکمیل حداقل یک بخش اجباری است.

متقاضیانی که خواهان استفاده از مزایای مربوط به واحدهای تولیدی میباشند میبایست اطلاعات مربوط به پروانه بهره برداری را تکمیل نمایند.

 

راهنمای ثبت نام کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

شماره شبای نمایش داده شده در فرم مربوط به حساب های جاری با دسته چک صیاد، استعلام شده از بانک مرکزی می باشد. در صورت نداشتن حساب جاری با دسته چک صیاد امکان ثبت درخواست در سامانه وجود نداشته و متقاضی با خطا مواجه می گردد. در این صورت می بایست ابتدا نسبت به افتتاح حساب و اخذ دسته چک اقدام نموده سپس در خواست خود را در سامانه ثبت نمایند.

در هر مرحله از تکمیل اطلاعات، در صورت انتخاب گزینه ذخیره اطلاعات در انتهای فرم، اطلاعات وارد شده به صورت پیش نویس ذخیره خواهد شد.

پس از تکمیل فرم و جهت ارجاع در خواست به کارشناسان باید بر روی گزینه ثبت در خواست کلیک کنید. در صورتی که فرم به طور کامل تکمیل شده باشد، در خواست به کارتابل کارشناسان ارجاع خواهد شد و وضعیت در خواست به در حال بررسی تغییر می کند.

 

استعلام کارت بازرگانی

 

پس از ارسال در خواست، وضعیت در خواست در قسمت وضعیت به متقاضی نمایش داده می شود و با توجه به وضعیت در خواست، یکی از حالات ذیل نمایش داده می شود:

– در حال ارسال: در خواست در حال ارسال به سامانه اعتبار سنجی می باشد.

– در حال بررسی: درخواست جهت بررسی در کارتابل کارشناس سازمان صمت استان قرار گرفته و در حال بررسی است.

– در حال بررسی اتاق: در خواست در سازمان صمت تایید شده و برای بررسی به اتاق بازرگانی ارسال شده است.

– در حال چاپ: در خواست مورد تایید نهایی سازمان صمت و اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

– نیازمند رفع نقص: در خواست متقاضی توسط کارشناس، ناقص اعلام شده و باید توسط متقاضی ویرایش شده و قسمت های دارای نقص اصلاح شود.

رد شده: در این وضعیت، از نظر کارشناس استان، متقاضی شرایط اخذ کارت بازرگانی را نداشته و در خواست رد شده است. در این مرحله امکان ویرایش وجود ندارد و جهت ثبت درخواست مجدد متقاضی می بایست در خواست جدید ثبت کند.

 

نکته: تنها در وضعیت پیش نویس و نیازمند رفع نقص امکان ویرایش پرونده توسط متقاضی وجود دارد.

 

مطالب مشابه:

————————————————————

آموزش واردات کالا

————————————————————

اینستاگرام آموزش صادرات و واردات  ویدئوهای بیشتر ببینید.  واتساپ آموزش صادرات و واردات۰۹۰۳۱۱۴۲۹۳۸

 

محصول پیشنهادی با این مطلب:

سامانه ثبت نام کارت بازرگانی اهوازآموزش ثبت سفارش کالا و تامین ارز کالاهای وارداتی

 

 

 

حتما ببینید

پروفرما اینویس یا پیش فاکتور چیست؟

  پروفرما اینویس اولین سندی است که در یک معامله بین‌المللی توسط فروشنده صادر می‌شود. بعد …