افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره به وجود ۸۳ پایانه بار و شهرک حمل و نقل در کشور و ۵۴۵ هزار راننده دارای کارت هوشمند در بخش حمل و نقل کالا ابراز امیدواری که این اعتبارات برای خدمات رسانی و رفاه حال رانندگان به موقع و بهینه هزینه شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در دو ماه و نیم امسال در سطح کشور ۱۱۵ میلیون تن کالا با اسناد حمل جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

حمداللهی در خصوص اقدامات و برنامه ریزی ها برای رفع مشکلات رانندگان حمل و نقل اظهار کرد: بخشی از مطالبات قانونی رانندگان مثل تأمین سوخت، بیمه تأمین اجتماعی، تأمین لوازم مصرفی ناوگان نظیر روغن و لاستیک و موارد مشابه، فرا دستگاهی و مربوط به سایر حوزه‌ها است و این موارد را از دستگاه‌های مربوطه و وزارتخانه‌های متولی به صورت مستمر پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان این که میزان مورد نیاز لاستیک خودروهای حمل و نقل کالا سالانه بالغ بر ۱.۵ میلیون حلقه لاستیک است، از اعلام این میزان نیاز به وزارت صمت خبر داد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: میزان روغن مورد نیاز ناوگان حمل و نقل کالا ۱۶۰ میلیون لیتر در سال و سوخت بر اساس آمار شرکت فراورده‌های نفتی روزانه در بخش حمل و نقل شهری و برون شهری حدود ۵۷ میلیون لیتر است که از این مقدار حدود ۷۰ درصد در بخش بین شهری برای کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جاده‌ای است.

حمداللهی با اشاره به این که یکی از مشکلات مطرح شده در جلسه چگونگی دسترسی به اطلاعات عملکردی رانندگان به عنوان مبنایی برای تخصیص سوخت بر اساس مصوبه هیئت وزیران بود افزود: در این رابطه سامانه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن استعلام راه اندازی شده که از سایت سازمان و شبکه‌های مجازی قابل دانلود است و رانندگان می‌توانند با درج کد ملی و شماره موبایل معتبر ثبت نموده در سامانه کارت هوشمند، اطلاعات بارنامه‌های خود از سال ۹۹ و یک سری اطلاعات در خصوص کارت سلامت را مشاهده کنند.

به گفته وی در برنامه‌های آتی، اطلاعات سوخت و پیمایش به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

حمداللهی با اشاره به وجود سه پایانه بار رشت، انزلی و آستارا در گیلان میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی این پایانه‌ها را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در دو ماه و نیم امسال در استان گیلان نیز ۲.۵ میلیون تن کالا جابه جا شد که بالغ بر ۱۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

حتما ببینید

برای جلوگیری از خام فروشی اساسنامه وزارت صمت باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در …