عملکرد وزیر پیشنهادی صمت در جذب سرمایه‌گذاری های خارجی زبانزد است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد گودرزوند در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با برنامه‌های وی، گفت: اگر می‌خواهیم وزیر توانمندی در وزارت صمت داشته باشیم باید سوابق وزیر پیشنهادی را در ابعاد علمی، اجرایی و فردی مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام کنیم اما اینکه برنامه‌های وی را نخوانده و به یک صفحه خالی در برنامه‌های وی اشاره کنیم و ندانیم که در برنامه‌های وی چه چیزی نوشته شده و در محضر نمایندگان مجلس موارد را توجیه کرده و منافع فردی را بر منافع ملت اولویت قرار دهیم ظلم به مردم و مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی از نمایندگان برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را نخوانده و نسبت به آن مخالفت می‌کنند، اظهار کرد: مطالب برنامه‌های وزیر پیشنهادی در حوزه سیمان را مطالعه کرده و سپس قضاوت کنیم، چرا نخوانده مخالفت می‌کنید، این رفتار ظلم به مجلس است، ایکاش برنامه‌های وی را می‌خواندید و سپس مخالفت می‌کردید، چرا حرف‌هایی زدید که با برنامه‌های وزیر پیشنهادی همخوانی ندارد.

وی خطاب به نمایندگان، افزود: امروز نباید اسیر جوسازی‌های افرادی شویم که برنامه‌ها را نخوانده و نسبت به آن انتقاد شدید دارند. بنده پرونده و برنامه‌های علی آبادی را با دقت مورد مطالعه قرار دادم و خدا را شاهد و ناظر قرار می‌دهم که جز به برنامه‌های وزیر پیشنهادی به چیز دیگری رأی نخواهم داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علی آبادی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در بهترین دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده اند، یکی از ویژگی‌هایی که ما برای وزیر صمت در نظر می‌گیریم سوابق تحصیلی آن است لذا نباید بحث را با اشاره به دانشگاه‌هایی نظیر امام حسین (ع) و امام صادق (ع) تقلیل دهیم، این دانشگاه‌ها نیز جزو دانشگاه‌های کشور هستند لذا باید انتقادات با دلیل و منطق باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه سوابق تحصیلی علی آبادی دقیقاً مطابق با حوزه صنعت است، افزود: وی دارای مقالات متعدد در حوزه صنعت بوده و کاملاً به ابعاد آن اشراف و تخصص دارند، همچنین سوابق اجرایی ایشان مناسب بوده چرا که هم در بدنه دولت حضور داشتند و معاون وزیر نیرو بودند و نیز مدیرعامل شرکت مبنا که یک مجموعه موفق است حضور داشتند لذا ما برای مدیریت وزارت صمت فردی می‌خواهیم که در حوزه علمی و اجرایی متخصص باشد و بتواند مؤثر عمل کند.

وی با اشاره به عملکرد وزیر پیشنهادی صمت، اضافه کرد: علی آبادی نشان داده است که در ارتباط با بخش خصوصی بسیار موفق است، ما در وزارت صمت کسی را می‌خواهیم که ارتباطات خوبی با بخش خصوصی داشته باشد و تعامل خوبی میان بخش خصوصی و دولتی ایجاد کند.

گودرزوند چگینی با اشاره به عملکرد موفق وزیر پیشنهادی در جذب سرمایه گذار و همکاری با شرکت‌های بین المللی، اضافه کرد: علی آبادی در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و بین المللی زبانزد بوده و چه کسی نسبت به این مهم در شرکت مپنا بی خبر است.

نماینده مردم رودبار در مجلس با طرح پیشنهاداتی برای مدیریت بهتر وزارت صمت، خاطرنشان کرد: ما در حوزه صنعت و معدن ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که می‌توانند در حوزه تولید ناخالص ملی و ارزآوری بسیار مؤثر باشند لذا از وزیر پیشنهادی درخواست دارم در صورت رأی اعتماد به بخش‌های صنعتی و معدنی ورود کرده و توجه جدی به سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی داشته باشد و تراز اقتصادی کشور را مثبت کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تولید، عنوان کرد: ما باید نگاه صادراتی به حوزه تولید داشته باشیم و تولیدات را با استانداردهای جهانی ارزآور کنیم لذا این مهم نیز باید در برنامه‌های وزیر پیشنهادی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاخص‌های متعددی در برنامه‌های علی آبادی نظیر شاخص‌های ارزیابی، شفافیت، انسجام و … کاملاً دیده شده است لذا از نمایندگان مجلس درخواست دارم تسلیم جوسازی‌ها و نگاه‌های پوپولیستی نشوند چرا که اینگونه رفتارها هیچ کمکی به کشور نخواهد کرد ما باید وزرایی که از بدنه دولت آمده و تجربه‌های بسیاری دارند را مورد حمایت قرار دهیم. چه اشکالی دارد که نیروی نظامی در دولت صاحب مسئولیت شود. مگر در آمریکایی که برخی همواره به آن اشاره می‌کنند چه کسانی در بالاترین سطوح قرار دارند؟ سطح اول مدیریتی کشور عمدتاً تحصیلکرده‌های نظامی هستند، افرادی که نسبت به این موضوع اطلاعی ندارند مخالفتی فاقد مبنای علمی نکنند. نباید در تریبون مجلس مطالبی را عنوان کنیم که مبنای دقیقی نداشته باشد. ما در بررسی رأی اعتماد وزرا باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، آن‌ها به ما اعتماد کرده اند.

حتما ببینید

برای جلوگیری از خام فروشی اساسنامه وزارت صمت باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در …