در ارائه خدمات اتاق به واحدهایی که دفاتر آنها خارج از استان است، تجدیدنظر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: اگر واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مستقر در استان، دفاتر و گردش مالی خود را به استان انتقال دهند می‌توانند از خدمات اتاق به‌خوبی استفاده کنند در غیر این صورت در ارائه خدمت به آنها در استان تجدیدنظر خواهد شد.

مهدی عبدیان در نشست با خبرنگاران استان قزوین، افزود: سالانه یک تا دو هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده واحدهای مستقر در قزوین در استان‌های دیگر پرداخت می‌شود درحالی‌که می‌توانستیم از این منابع مالی در توسعه استان بهره‌مند شویم.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه تکمیل ساختمان اتاق قزوین و افتتاح آن در دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این راستا برای تکمیل فضای داخلی ساختمان هفت میلیارد تومان بودجه دریافت کرده‌ایم. همچنین راه‌اندازی صرافی و شعبه بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان در اتاق قزوین از اقدامات ما در ماه‌های پیش روست و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان، مهم‌ترین اولویت کاری و وظیفه مشورتی و کارکردی اتاق قزوین است.

 رئیس اتاق قزوین گفت: یکی از ظرفیت‌های استان قزوین، بخش گردشگری است و در شرایطی که تعداد آثار تاریخی استان قزوین رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است نتوانسته‌ایم این قابلیت‌ها را معرفی کرده و از آن برای رونق اقتصادی استان استفاده کنیم؛ ازاین‌رو در این دوره نگاه ما به‌صورت ویژه به این حوزه است و کمیسیون ویژه گردشگری با هدف استفاده از ایده‌ها و پیشنهاد کارشناسان این عرصه فعال شده است تا خلأ گذشته جبران شود.

عبدیان ادامه داد: تهیه اطلس کالاها و تولیدات استان در دستور کار قرار دارد، با همکاری استانداری قصد داریم اطلاعات جامع واحدهای صنعتی استان را احصا کنیم که می‌تواند نقشه راه افزایش صادرات و توسعه پایدار استان باشد. مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی، تعامل و همکاری بسیار خوبی با اتاق بازرگانی استان دارند و این همکاری به پیشبرد امور کمک کرده است.

به گفته او، ۵۰ درصد صادرات استان قزوین به عراق بوده و محصولاتی چون کاشی، سرامیک، فولاد، شوینده‌ها. محصولات پلیمری و محصولات خودرویی بیشترین صادرات را داشته است.

 

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …