رفع ناترازی حوزه انرژی، دغدغه فعالان اقتصادی است

رئیس اتاق سمنان در خصوص مشکلات مربوط به ناترازی انرژی که این روزها برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی که اخیراً تا حدودی مشکلات ناشی از محدودیت‌های برق را پشت سر گذاشته بودند با محدودیت‌های جدید شرکت گاز مواجه شدند که این امر باعث نگرانی شدید فعالان اقتصادی شد.

فرج‌الله معماری در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان با ابراز نگرانی در مورد چنین محدودیت‌هایی، فقدان برنامه‌ریزی برای کاهش ناترازی حوزه انرژی را بزرگ‌ترین مشکل بخش خصوصی دانست و افزود: در شرایط خاص اقتصاد کشور این‌گونه محدودیت‌ها در زمینه تأمین خدمات زیربنایی، نه‌تنها واحدهای تولیدی را دچار خسارت جبران‌ناپذیر می‌کند بلکه توان اقتصادی بخش خصوصی را نیز کاهش می‌دهد.

 معماری اضافه کرد: شایسته بود قبل از اعمال هرگونه محدودیت، هماهنگی لازم با واحدهای تولیدی و صنعتی در هر منطقه انجام می‌گرفت تا خسارات ناشی از این اقدامات به حداقل ممکن برسد.

 رئیس اتاق سمنان گفت: در حال حاضر نیز انتظار داریم تا دولت محترم ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش این ناترازی، در جهت جبران خسارات وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی بر طبق ماده ۲۵ قانون کسب‌وکار اقدام عاجل به عمل آورد.

هیات نمایندگان اتاق سمنان همچنین از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دامغان بازدید به عمل آوردند و مسائل و مشکلات مطرح شده در این بازدیدها را موردبحث و بررسی قرار دادند.

در این راستا مقرر شد که اقدامات لازم از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان جهت رفع مشکلات مطرح شده انجام شود.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …