نشست مشترک مدیران ارشد گمرک ایران و سازمان بازرسی کل کشور/ همکاری و همدلی مشترک گمرک و سازمان بازرسی کل کشور کلید حل و فصل آسیب‌ها است

در نشست مشترک مدیران ارشد گمرک ایران بر بررسی راهکارهای افزایش سطح و تداوم همکاری های مشترک در راستای تحقق اهداف مورد نظر تاکید شد

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۲۲۵۴

زمان انتشار:
۵ آذر ۱۴۰۲ – ۱۷:۴۰ بعد از ظهر

۱۰۲ بازدید

در این نشست که با حضور دکتر محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و دکتر لطفعلی آذری سرپرست بازرسی امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور و مدیران ارشد این دو سازمان برگزار شد، اقدامات نظارتی سازمان بازرسی کل کشور در حوزه امور گمرکی تشریح شد.

این گزارش می افزاید: دکتر رضوانی فر در این نشست با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست های مشترک بین دو سازمان، گفت: برگزاری نشست های تخصصی مستمر با طبقه بندی موضوعات و برحسب پیشنهادات ابلاغی سازمان بازرسی سبب تداوم حسن تعامل سازنده بین طرفین خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به پیچیدگی های انجام وظایف محوله گمرک در خط مقدم عملیات اقتصادی کشور در شرایط تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری های سازمان بازرسی کشور با در نظر گرفتن وظایف و مسئولیت های گمرک به تسریع و تسهیل امور کمک خواهد کرد.

رضوانی فر انجام عملیات و تشریفات گمرکی بر مبنای سرعت و دقت بطور همزمان را از جمله موارد با اهمیت و حساس در گمرک دانست و گفت: عمل بر مبنای قوانین در عین لزوم تصمیم گیری در لحظه و اقدام عملی در میدان از جمله دشواری های انجام وظیفه در گمرک است.

وی پیشنهادات سازمان بازرسی کل کشور را ارزنده توصیف کرد و نمونه هایی از همکاری های گمرک در راستای عملیاتی شدن این پیشنهادها را بیان نمود.

بنابراین گزارش، دکتر آذری در این نشست موارد و موضوعات مرتبط با حوزه گمرک را بیان نموده و ضمن تشریح وظایف و انواع بازرسی‌ها و جایگاه سازمان بازرسی کل کشور در امور نظارتی و رسیدگی به امور محوله، از همکاری های موثر گمرک جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان این سازمان قدردانی کرد.

سرپرست بازرسی امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظایف طاقت فرسا و پیچیده گمرکات در سراسر کشور، همکاری و همدلی دو طرف را لازمه حل و فصل مشکلات دانست و اظهار داشت: بررسی وضعیت و حسن اجرای قوانین، وظیفه ذاتی سازمان بازرسی کل کشور است که این موارد بر اساس مستندات انجام می‌گیرد.

وی ضمن ابراز رضایت از نحوه تعامل گمرک با بازرسان، افزود: سیاست کاری سازمان بازرسی کل کشور بر مبنای همکاری و دستیاری گمرک و پرهیز از دخالت در امور اجرایی است.  شایان ذکر است در این نشست معاونین و مدیران کل گمرک ایران نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و مقرر گردید نشست های تخصصی بصورت منظم با حضور مدیران دو طرف برگزار گردد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …