هیات رئیسه اتاق قم انتخاب شد

اولین جلسه هیات نمایندگان منتخب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور، دیروز در محل سالن جلسات این اتاق با دستور کار انتخاب هیات رئیسه جدید برگزار شد.

در این نشست، با رأی هیات نمایندگان جدید قم، هیات رئیسه جدید این اتاق انتخاب و محمد ایرانی، به‌عنوان رئیس جدید اتاق قم برای یک دوره ۴ ساله برگزیده شد.

نتایج این رأی‌گیری به شرح زیر است:

محمد ایرانی (رئیس) ۱۴ رأی

ابوالفضل رجبیان (نایب‌رئیس اول) ۱۴ رأی

محمد نوپوش (نایب‌رئیس دوم) ۱۴ رأی

جواد کاظمی (خزانه‌دار) ۱۴ رأی

حمید شعبانی (منشی) ۱۳ ری

در این نشست، ابوالفضل خاکی، رئیس پیشین اتاق قم، ضمن تبریک به اعضای منتخب دهمین دوره انتخابات، گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای جذب حداکثری اعضا انجام شده است تا اتاق قم به جایگاهی که شایسته آن است برسد و امیدواریم هیات نمایندگان جدید اتاق نیز در ادامه مسیر موفق باشند.

 در ادامه، محمد ایرانی، رئیس منتخب اتاق قم که پیش‌ازاین سابقه حضور در تشکل‌ها و انجمن‌های اقتصادی استانی و ملی را در کارنامه خود دارد، گفت: از اعضای هیات نمایندگان اتاق قم در دوره‌های گذشته که تلاش‌های بسیاری را برای به ثمر رساندن برنامه‌های اتاق داشته‌اند تشکر ویژه دارم و امیدوارم در ادامه مسیر از تجربیات این عزیزان بهره‌مند شویم.

ایرانی ادامه داد: اتاق قم دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار زیادی است و اعضای منتخب در دهمین دوره انتخابات اتاق آمده‌اند تا با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها رشد و اعتلای اقتصاد استان را به عرصه ظهور برسانند و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با تلاش جمعی و یک کار تیمی منسجم که در گرو برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود یکی از ضروری‌ترین بخش‌های جامعه را فعالیت در امور فرهنگی در سطح ملی دانست و مهم‌ترین عامل در شکوفایی فرهنگی را داشتن یک اقتصاد پویا و پرتوان خواند او ادامه داد: تغییر ساختار امور فرهنگی در ابعاد مختلف امری بسیار دشوار است و انتظار می‌رود علاوه بر فعالیت‌هایی که دولت‌مردان در حوزه‌های مختلف برای اصلاح امور انجام می‌دهند بخش خصوصی نیز در حوزه اقتصادی وظایف خود را انجام دهد.

 رئیس اتاق قم اظهار کرد: استان قم علاوه بر اینکه در حوزه فعالیت‌های گردشگری و مذهبی جزو استان‌های پیشتاز در کشور محسوب می‌شود در حوزه تولید نیز با جایگیری ۲۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌های بالقوه موجود در صنایع تبدیلی کشاورزی، شیمیایی، برق و الکترونیک، لوازم‌خانگی، صنایع سلولزی، آرایشی بهداشتی، قطعات خودرو نیز جزو استان‌های شناخته شده است که با حضور برندهای مطرح، این مسئله بهتر دیده شده است که به عقیده من با یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌توان جایگاه اقتصاد استان را ارتقا بخشید.

او تصریح کرد: انجام یک کار تیمی می‌تواند نتایج خارق‌العاده‌ای را در بر داشته باشد به‌گونه‌ای که موردستایش و تقدیر همه قرار گیرد بنابراین به نظر می‌رسد ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت واحدهای بزرگ‌مقیاس حتی در بخشی واحدهای کوچک‌مقیاس و انجام یک کار تیمی نه‌تنها در رشد آمارهای صادراتی استان موفق باشیم بلکه با ارائه پیشنهادات و جهت‌دهی به سیاست‌گذاری دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های لازم در بخش خصوصی که زمینه‌ساز رشد تولید در شهرک‌های صنعتی است را بهبود دهیم.

رئیس اتاق قم اظهار کرد: استان قم از حیث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدامات خوبی انجام داده است اما همچنان کمبودها و نواقص در بخش‌های وجود دارد که می‌توان با حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی برخی از گره‌های استانی را رفع و شاهد بهره‌وری و رشد صنایع دانش‌بنیان استان نیز باشیم، اما باید به نحوی جدی‌تر فعالیت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان را افزایش دهیم تا مسائل اولویت‌دار استان ازجمله کمبود آب در بخش کشاورزی یا جلوگیری از واردات ماشین‌آلات اقدامات مؤثر را در دستیابی به دستاوردهای جدیدتر را اجرایی نماییم.

پس از پایان این نشست، اعضای هیات نمایندگان اتاق قم با حضور در محل ساختمان جدید این اتاق و بررسی اقدامات انجام شده، تصمیمات لازم را برای تکمیل و بهره‌برداری از ظرفیت کامل این ساختمان اتخاذ کردند.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …