اختلاف قیمت کالا بین کارخانه تا بازار دلال‌ها را منتفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر پرنیان روز چهارشنبه در جمع رؤسای اتحادیه صنفی، صاحبان و هیأت مدیره مجتمع‌های تجاری تبریز، افزود: در این زمینه و برای مقابله با افزایش قیمت‌های تصنعی، با درج و رصد اطلاعات در سامانه جامع تجارت، قیمت اجناس کاهش می‌یابد چون بهره گیری از سامانه جامع تجارت به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

وی با بیان تاکید بر اینکه باید رابطه مناسبی بین اصناف و مصرف کنندگان ایجاد کرد، ادامه داد: بخش تولید باید به واحدهای صنفی و اتحادیه‌های مربوطه وصل شود، چراکه اگر تولید قوی‌تر شود کیفیت محصولات و تقاضا نیز ارتقا خواهد یافت و با توجه به اینکه بهبود معیشت مردم مستلزم افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی است، باید فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم.

پرنیان اظهار کرد: در این راستا باید اقتصاد استان در ابعاد و زمینه‌های مختلف و متنوع را قدرتمند کنیم تا با افزایش سرمایه گذاری و درآمدزایی، تمام کسب و کارها به صورت زنجیره‌ای رونق یابند.

وی بر ضرورت کنترل نبض بازار در ایام پایان سال از سوی اصناف تاکید و اضافه کرد: در ایام پایانی سال باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم راحت و بدون دغدغه بتوانند در حد توان خود اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند که در این رابطه مواردی مانند درج قیمت و ارائه فاکتور باید توسط اصناف خودکنترلی شود.

پرنیان اصناف را از گذشته تاکنون مورد اعتماد مردم دانست و با بیان اینکه اصناف مورد احترام مردم هستند، یادآور شد: سازمان صمت به عنوان دستگاه خدمت رسان تمام مشکلات اصناف و بازاریان را به صورت ویژه پیگیری می‌کند و باید برای کاهش مشکلات صنوف مختلف اساسنامه‌های تدوین شده هیأت امنا را باید قانونمندتر کنیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات هیأت امنای مجتمع‌های تجاری، گفت: هیأت امنای مجتمع‌های تجاری نقش مهمی در بازار دارند بنابراین برگزاری انتخابات پاساژها و مجتمع‌های تجاری ضروری است.

علی بابایی با بیان اینکه اتحادیه‌ها جایگاه ویژه ای در کنترل وضعیت اقتصادی در جامعه دارند، افزود: با توجه به مصوبه کمیسیون نظارت مبنی بر لزوم تشکیل هیأت امنای پاساژها در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و با جمع آوری بانک اطلاعاتی انتخابات به نحو احسن برگزار خواهد شد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …