بررسی وضعیت صنعت فلزات گرانبها با حضور رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بسترسازی برای اجرای بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براجرای بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها که با همکاری ذینفعان تدوین شده است، گفت: برنامه های اجرایی زنجیره فلزات گرانبها وگوهرسنگ‌ها باید به صورت منسجم ویکپارچه و از یک متولی مشخص در بخش خصوصی که در برگیرنده نظرات همه ذی نفعان این زنجیره صنعتی است، اعلام بشود.

علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری » در نشست هم اندیشی بررسی وتحلیل موضوعات مرتبط با وضعیت صنعت فلزات گرانبها وگوهر سنگ ها بیان کرد: بخش خصوصی باید با تشکیل کارگروهی مهمترین اولویت های این صنعت را شناسایی ودر قالب برنامه مشخص که دورنمای توسعه این صنعت راهدفگذاری کرده ، موضوعات کلیدی ،چالش ها و مشکلات قانونی ارائه کند.

وی افزود: سندی راهبردی که برای توسعه این صنعت تدوین شده است، باید قابلیت اجرایی توسط شما فعالان این صنعت را داشته باشد. بنابراین باید با اتکاء به توانایی ها و ظرفیت های موجود در صنعت اهداف پیش بینی شده اجرایی شود و موانع موجود نیز شناسایی ورفع شود.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر طبقه بندی چالش ها ودغدغه های پیش روی این صنعت تصریح کرد: متولیان این صنعت باید در کنار هم قرار بگیرند و به صورت یکپارچه برای توسعه این صنعت تصمیم بگیرند.

آقامحمدی افزود: باید یک صدای مشخص از این صنعت به گوش برسد و همه متولیان در این صنعت اعم از تولید کننده و صادرکننده در قالب یک طرح مشخص موضوعات کلیدی نظیر افزایش ظرفیت تولید ، صادرات و… را ارائه کنند .

بررسی سند توسعه ای ۴ زنجیره صنعتی با همکاری تشکل های تخصصی

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین در این نشست از تدوین بسته توسعه ای برای بهبود وضعیت تولید وتجارت در ۴ رشته صنعتی اولویت دار و همچنین ارایه بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات‌گرانبها وگوهرسنگ ها با همکاری دستگاه‌های ذیربط و تشکل های ذیل این ۴ رشته فعالیت، خبر داد.

مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: پیشنهادات اجرایی و عملیاتی با هماهنگی بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط در قالب بسته بهبود وضعیت تولید و تجارت در زنجیره صنعت فلزات‌گرانبها وگوهرسنگ ها برای ارائه به ستاد اقتصادی دولت تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با تشکل ها و دستگاه های ذی ربط و تدوین چشم انداز توسعه این صنعت اظهار امیدواری کرد؛ با احصاء چالش های پیش روی این صنعت و تدوین بسته ای برای رفع موانع پیش روی توسعه این صنعت، روند تولید وصادرات زنجیره ارزش این صنعت تکمیل خواهد شد.

تدوین بسته توسعه ای بهبود تولید و تجارت در ۴ رشته فعالیت اولویت دار

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های هم اندیشی برای توسعه صنایع راهبردی اعلام کرد: برای ۴ رشته فعالیت اولویت دار شامل پوشاک، صنایع غذایی و آشامیدنی، لوازم خانگی، فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها بسته حمایتی برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار ارایه خواهد شد.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …