بهبود فضای کسب‌وکار نیازمند آموزش تخصصی نیروی انسانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با تأکید بر اهمیت نقش آموزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در هر کشوری، گفت: آموزش رکن اساسی توسعه در هر جامعه‌ای است که در این زمینه دانشگاه‌ها می‌توانند با تقویت ارتباطات و نزدیکی به صنعت بسیاری از مشکلات را حل کنند.

صمد یوسفی اصل در هشتادمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، افزود: تحریم‌ها و مشکلات وجود دارد، اما می‌توان به تجهیزات دسترسی پیدا کرد و نقش دانشگاه نیز در کمک به بهبود محیط کسب‌وکار و تربیت مدیران بسیار مهم است و ورود دانشگاه به این موضوع طی سال‌های اخیر موجب بهبود محیط کسب‌وکار شده است.

رئیس اتاق زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود نیروی انسانی متخصص از اهمیت بسیار بالایی در سال‌های آینده برخوردار خواهد بود و توجه به این قشر با توجه به مشکلاتی از قبیل پایه حقوق و مشکلات دیگر باید بیش‌ازپیش باشد، گفت: پایین بودن حقوق و دستمزد دریافتی توسط نیروی کار و به‌صرفه نبودن افزایش حقوق پرداختی برای واحدهای تولیدی، نیازمند فکر و چاره اساسی است.

یوسفی اصل، به‌روزرسانی و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا را یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای توان رقابت صنعت در بازارهای جهانی دانست و افزود: خودروسازی در ایران بزرگ‌ترین صنعت است که از حمایت‌های دولتی نیز برخوردار است، اما پیشرفت چندانی نداشته و این نمود شکاف و فاصله عمیق ما با دنیا است.

وی همچنین با اشاره به صنعت نساجی و رونق آن پس از بروز کردن تکنولوژی‌، گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت نساجی در سال‌های گذشته که خطوط تولید این رشته را با لطمه جدی مواجه و بهره‌وری آن را کاهش داده بود، مستعمل و قدیمی بودن ماشین‌آلات بوده است.

رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه اقبال به اشتغال در بخش خدمات افزایش یافته و در حال جایگزینی اشتغال در بخش صنعت و تولید است، اظهار کرد: همین موضوع اهمیت اشتغال نیروی انسانی را بیش‌ازپیش نمایان کرده و توجه به آن به‌عنوان یک سرمایه را یک موضوع اساسی قلمداد می‌کند.

یوسفی اصل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های حوزه صنعت و صنعتگران توجه به مسئولیت‌های اجتماعی است که همگی باید در عمل به این موضوع جدیت و تلاشی بیشتری به خرج دهیم.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این نشست موضوع بهره‌وری را یکی از نیازهای اساسی در شرایط امروزی قلمداد کرد و اظهار داشت: مشکل اساسی اکثریت حوزه‌ها عدم بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه افزایش اختیارات در استان‌ها می‌تواند منجر به حل برخی از مشکلات توسعه‌ای شود و در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواهان افزایش اختیارات استان‌های شده‌ایم، تصریح کرد: کارآمدی نتیجه اعتماد به استان‌ها خواهد بود.

استاندار زنجان با تأکید بر لزوم حذف قوانین دست و پاگیر، اظهار داشت: یکی از قوانین خوب ما قانون جهش دانش‌بنیان است که اتاق بازرگانی ایران می‌تواند به آن توجه داشته و از آن برای توسعه استفاده نماییم.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر نقش پژوهش در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران ظرفیت بسیار خوبی در بخش پژوهش خود دارد که استفاده مطلوب از این مهم را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر یک نیاز بسیار مهم است که توجه به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تکنسین‌های ماهر و نیروی تخصصی کارآزموده نیاز امروز ما است و به این موضوع توجه جدی باید داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سالیان اخیر در حد شعار بوده است، بخشی از این موضوع را مرتبط با آئین‌نامه‌های دانشگاهی دانست و به لزوم توجه جدی به موضوع توسعه صنعت با تربیت نیروی انسانی متخصص تأکید کرد.

حتما ببینید

اتاق ارومیه و اتاق بازرگانی شرقیه شمالی عمان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق …