تشریح  اهمیت  آمار تجارت خارجی و تجزیه تحلیل آن  در تصمیم گیری های  کلان اقتصادی 

در کارگاه آموزشی تخصصی مسئولان آمار گمرکات سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت:

مدیرکل دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران، اهمیت تجزیه و تحلیل آمار تجارت خارجی در ۲ بعد ملی و سازمانی و نقش آن در تصمیم سازی و تصمیم گیری های اقتصادی را تشریح کرد.

کد خبر:
۱۱۰۱۴۰۱۶۴۸

زمان انتشار:
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ – ۱۴:۲۸ بعد از ظهر

۲۰ بازدید

 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، حمید بیات در همایش مسئولان آمار گمرکات سراسر کشور که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: تجزیه و تحلیل  و انتشار به هنگام و مطلوب آمار تجارت خارجی در بعد ملی سبب تصمیم گیری های مناسب جهت بهبود رشد اقتصادی، ثروت آفرینی و رشد تجارت خارجی  می شود و در بعد سازمانی  به عنوان  اساس و پایه مدیریت ریسک موجبات تعریف ضوابط و شاخص های پویا و هوشمند را فراهم می سازد.

 

مدیرکل دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی در این همایش همچنین به تشریح برنامه راهبردی و عملیاتی گمرکی که در ۶ محور و ۱۲۴ برنامه تدوین شده است، پرداخت.

بیات با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در پیشبرد و تحقق اهداف سازمان  و تسهیل  تجارت، گفت: مسئولان دفتر آمار و فناوری به عنوان سفیران تحول، نقش مهمی در تحقق این برنامه ها ایفا خواهند کرد.

وی افزود: در قانون امور گمرکی به جمع آوری و انتشار آمار تجارت خارجی از سوی گمرک تاکید شده و بررسی ها نشان می دهد، در مقاطعی که  کشور  از رشد بالای اقتصادی برخوردار  بوده است، تجزیه و تحلیل آمار تجارت خارجی و بهره گیری از نتایج آن در تصمیم گیری های کلان اقتصادی نقش بسزایی داشته است.

شایان ذکر است شرکت کنندگان در این نشست به بیان نظرات و سوالات خود پرداختند و این کارگاه با جلسه پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.

نوشته شده توسط:
akhbar

حتما ببینید

تقویت هوشمندسازی سامانه ها و تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی پیشرفته سبب رونق هر چه بیشتر تجارت می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست مدیران گمرک : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست …