اتاق بازرگانی اصفهان باید در خدمت اقتصاد شهر باشد

‌به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی شامگاه پنجشنبه در نشستی با عنوان اتحاد استراتژیک فعالان اقتصادی برای احیای میراث اصیلِ کازرونی، اظهار داشت: سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمات به شهر باشد و اتاق بازرگانی اصفهان لازم است همه توان خود را برای بهبود شرایط صادرات بگذارد و ظرفیت اتاق بازرگانی در خدمت اقتصاد شهر باشد.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت در عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: اگر اتاق شفاف عمل کند، می‌تواند از دولت بخواهد شفاف باشد اما اگر بخش خصوصی شفاف نباشد حق و امکان مطالبه از هیچ ارگان حکومتی ندارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه برای شفافیت عملکرد اتاق اصفهان باید حق انتقاد برای رسانه‌ها قائل شد، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند چشم بینای هر ساختاری باشد.

کشانی ادامه داد: اگر اصفهان بیشترین بوروکراسی اداری را دارد و قوانین ۱۲۰ درصد در این خطه اجرا می‌شود، اگر اصفهان رتبه اول پرداخت مالیات و رده آخر اخذ تسهیلات است، اگر یکی از سرمایه گریزترین استان‌ها شدیم، راهکار تغییر ریل اقتصادی است.

وی ضمن انتقاد از نبود شفافیت در اتاق بازرگانی اصفهان، بر لزوم ارائه گزارش مالی طی هر سه ماه یک‌بار تاکید کرد و گفت: اگر در اتاق بازرگانی رانتی وجود ندارد باید لینک جلسات را برای اعضا بفرستند.

این فعال اقتصادی با اشاره به تشکیل شورای بزرگان شهر، افزود: نقش دادن به جوانان مهم است و نسل آینده صادرکنندگان استان اصفهان را با جوانان پرورش خواهیم داد.‌

همچنین محمدرضا برکتین یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه لازم است نقشه‌راهی علمی و برنامه‌ریزی شده با خرد جمعی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان داشته باشیم، اظهار داشت: موضوع تخصصی است و باید همکاری مدیران ملی و افرادی را داشته باشیم که بدانند با چه ظرافتی می‌توان در اقتصاد دولتی، فعالیت کرد و موفق بود.

همچنین صفر نورالله از دیگر فعالان اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: ایجاد امکانات و زیرساخت‌هایی برای آموزش و شبکه سازی داخلی و خارجی در درجه اول اهمیت قرار دارد و راه اندازی کارگوترمینال باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد پایانه‌های جدید و پیگری برای بروز کردن سیستم حمل و نقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان باید مطالبه گر باشند.‌

در ادامه مژگان ایزدی فعال اقتصادی اظهار داشت: مشکلی که فعالان اقتصادی دارد تأمین نیروی انسانی است که تصمیم دارند دانشجویان مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: امید است در اتاق بازرگانی مرکزی را ایجاد کنیم که فارغ التحصیلان را با فعالان اقتصادی باید مرتبط کنیم تا جوانان را حمایت کنند و از فرار مغزها و نخبگان و صادرات مغزها جلوگیری کنند.‌

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …