آخرین خبرها

گریدهای کمتر از A از برچسب انرژی لامپ‌های الکتریکی حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “محمود کمانی” در نشست هماهنگی و اطلاع‌رسانی اجرای استاندارد جدید برچسب انرژی لامپ‌های الکتریکی افزود: اولین اقدام برای بهره‌وری انرژی، در حوزه تغییر استاندارد کولرهای آبی بود که در همین راستا از اردیبهشت ۱۴۰۱ قانون استاندارد اجباری کولرهای آبی اعمال شد.

وی افزود: در استاندارد جدید کولرهای آبی رتبه‌های «E، F، G» از برچسب انرژی حذف شد که طبق آمار سازمان استاندارد ۷۳ درصد کولرهای تولیدی در این سه رتبه قرار داشتند.

معاون وزیر نیرو درخصوص ارتقای استاندارد کولرهای آبی، بیان کرد: امسال برنامه داریم که دو گرید دیگر از برچسب استاندارد کولرهای آبی حذف شود و تمام کولرهای تولیدی از گرید A به بالا شوند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که برچسب استاندارد لامپ‌ها تغییری نکرده است و ما متأسفانه همچنان لامپ‌های پرمصرف تولید می‌کنیم که طبق آمار در سال گذشته حدود ۱۶ میلیون لامپ رشته‌ای تولید شده است.

کمانی گفت: این استاندارد باید تغییر کند همانطور که در تمام دنیا تغییر کرده، به طوری که در اروپا پایین‌ترین گرید برچسب انرژی لامپ‌ها +A است که ما با آن شرایط فاصله زیادی داریم.

وی افزود: در مرحله اول تمامی گریدهای زیر A حذف خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با حذف همین لامپ‌های رشته‌ای حدود ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی برق داشته باشیم.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …