رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان: بازنشستگان تامین اجتماعی در مشکلات معیشتی رها شده‌اند

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با انتقاد شدید از تبعیض و ناعدالتی که در بحث بازنشستگان دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد اظهار داشت: در این وانفسای مشکلات معیشتی و تورم افسارگسیخته، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی به حال خود رها شده و کسی به فکرشان نیست.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان با بیان اینکه باید عدالت در تمام سطوح اجرا شود حمایت معیشتی از طبقه کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی را واجب خواند و تصریح کرد: متاسفانه در کشور به گونه‌ای برخورد می‌شود که گویا بازنشستگان دولتی شهروندان درجه یک و بازنشستگان تامین اجتماعی شهروندان درجه دوم هستند.

 

سماکچی وضعیت معیشت و اقتصاد قشرهای آسیب‌پذیر جامعه را بسیار وخیم و نیازمند حمایت دانست و اذعان کرد: جای تاسف است در کشوری که نیمی از افراد و بازنشستگان کارگر و تابع صندوق تامین اجتماعی هستند در موقع اتخاذ تصمیمات و بحث‌های رفاه اجتماعی مغفول واقع و فراموش می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تمام هم و غم دولتیان و سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان دولتی است از وضعیت موجود انتقاد کرد و یادآور شد: در این وانفسای تورمی و معیشتی کسی از کارگران بازنشسته صحبتی نمی‌کند و بین آنان فرق قائل می‌شوند در حالی‌که همه مردم ایران بدون تبعیض عایله دولت هستند.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با تاکید بر اینکه امیدی به تغییر رویکرد دولت و حمایت دولتیان از بازنشستگان تامین اجتماعی وجود ندارد اضافه کرد: در فصل بررسی لایحه بودجه قرار داریم بنابراین بار دیگر از نمایندگان مجلس انتظار داریم به نحوی این تبعیض بین بازنشستگان دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی را از بین ببرند.

 

سماکچی خاطرنشان کرد: مجلس باید در موقع تصویب حقوق بازنشستگان دولتی حکم کند که تامین اجتماعی موظف شود برای بازنشستگان کارگری نیز به مانند بازنشستگان دولتی عمل کند و مبالغ مربوطه از طلب تامین اجتماعی از دولت تامین شود.

حتما ببینید

افزایش ۱۲.۵ درصدی حمل و نقل جاده ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره …