رتبه سی‌ام اردبیل در فضای کسب و کار

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به صورت فصلی ارزیابی‌های بهبود فضای کسب و کار در سطح ملی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در بهار امسال رتبه ۲۳ و تابستان رتبه ۳۰ کشور را در ارزیابی‌های فضای کسب و کار به دست آوردیم که قطعاً این ارزیابی‌ها به صورت کمی و کیفی و بر اساس پیمایش ۳۰ گانه به انجام می‌رسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در این ارزیابی ۷۰ تا ۸۰ شاخص بهبود فضای کسب و کار مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد که در مجموع روند رو به بهبودی را شاهد هستیم و امیدواریم با حل برخی مشکلات و نارسایی‌ها به ویژه صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در کوتاه‌ترین زمان، ارتقای شاخص‌ها و جایگاه استان را در بین استان‌های کشور شاهد باشیم.

نژادمحمد در مورد مولدسازی افزود: به صورت هفتگی جلسات مولدسازی به تناسب شرایط کشوری در استان برگزار می‌شود و ما بعد از مرحله شناسایی اموال دولتی، نسبت به جمع‌بندی آنها و ارائه نظرات کارشناسی برای فروش این اموال اقدامات مؤثری را انجام می‌دهیم.

وی به ابلاغ آئین‌نامه‌های جدید با رویکرد ارزش افزوده اموال دولتی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه به هیچ وجه قصد به حراج گذاشتن اموال و املاک دولتی را نداریم بلکه سعی ما بر این است تا ارزش افزوده این املاک بیش از گذشته ارتقا یابد.

نژادمحمد در مورد جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار ترکیه‌ای قرار است با عقد تفاهمنامه نهایی در پروژه‌های مختلف راه آهن، پایاب سدها و طرح‌های دیگر ملی در استان مشارکت کند که در این زمینه رایزنی‌ها در حال نهایی شدن است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه ۶ سرمایه‌گذار خارجی در استان اردبیل تاکنون فعالیت خود را با تأمین زمین آغاز کردند، گفت: امسال یک مورد سرمایه‌گذاری را به ارزش سرمایه اولیه ۳۰ میلیون دلاری شاهد بودیم که قطعاً این روند در سال‌های آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

حتما ببینید

استعفای دسته جمعی در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ۵ عضو از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی …